Dagelijks archief: 7 februari 2013

De dorpspomp in Den Haag

Nog altijd is de Tweede Kamer ons hoogste bestuursorgaan. Het vertegenwoordigt in ons politiek stelsel, in onze democratie de wetgevende macht en controleert daarom ook de uitvoerende macht, de regering en haar ambtenarenapparaat. Het is dus niet voor niets dat … Lees verder

Geplaatst in Politiek | Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 2 reacties

Poëzie

Een rake typering van poëzie luidt: als ik liefheb, is dat poëzie; als ik het opschrijf, een poging daartoe

Geplaatst in Kort gezegd | Een reactie plaatsen

Onze schatbewaarders

Het moet gezegd. Dankzij TROS, Telegraaf en Joop van den Ende wordt onze wetenschap van waarin ons kleine land groot kan zijn, voortdurend ververst. Is het niet met schreeuwende koppen op voorpagina’s, dan toch zeker met musicals of met series … Lees verder

Geplaatst in Knipoog | Tags: , , , , , , , , , , , , , , | 10 reacties

De muziek van 1980 (1)

Met het vorderen der jaren en het stijgen van mijn leeftijd merk ik dat het steeds lastiger wordt om gebeurtenissen in mijn eigen leven of feiten die een verder reikende betekenis hebben nog in verbinding te brengen met een specifiek … Lees verder

Geplaatst in Muziek | Tags: , , , , , , , | 1 reactie