Dagelijks archief: 3 februari 2013

De amateurs van SNS Reaal

Ondanks dat ik er wat verzekeringen had ondergebracht, heb ik mij nauwelijks het hoofd gebroken over de neergang van SNS Reaal. Ik heb tenminste niet dagelijks op het puntje van mijn stoel gezeten in gespannen afwachting van volgende dramatische berichten … Lees verder

Geplaatst in Samenleving | Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 2 reacties

Carrière

Over een vooruitziende blik gesproken. Dit is een citaat van twintig jaar terug: De top van een glansrijke carrière is slechts dan bereikt wanneer men na het begaan van kapitale fouten wordt beloond met een gouden handdruk.

Geplaatst in Kort gezegd | Een reactie plaatsen

Kreet van een eilandbewoner?

Beschaving is zoiets als het besef dat er meer is dan alleen jezelf en stelt echt wat voor, betekent waarachtig iets als het ook nog in de praktijk van alledag wordt waar gemaakt. Wat er dus in bestaat dat anderen, … Lees verder

Geplaatst in Persoonlijk | Tags: , , , | 1 reactie

Zijn jas

De gewoonheid der dingen. Wat dichtbij en zo vertrouwd was, maar daarom des te magischer, dat werd het belangrijkste thema naarmate het dichterschap van Rutger Kopland (1934 – 2012) zich verder ontwikkelde tot het zijn definitieve vorm kreeg. Waarvan het … Lees verder

Geplaatst in Gedichten | Tags: , , , | Een reactie plaatsen