Dagelijks archief: 17 februari 2013

Het gelijk van de broodmachine?

Zou het zo kunnen zijn dat de mallemolen van het ongebreideld consumeren, de carroussel van ‘het kan niet op’, toch tot stilstand aan het komen is doordat er maar geen kans gezien wordt om de crisis van ons af te … Lees verder

Geplaatst in Samenleving | Tags: , , , , , , , , , | 1 reactie

Een troostrijke gedachte

Voorzover ik het mij kan herinneren, heb ik het nog niet meegemaakt dat de lente in de wisseling van de seizoenen haar beurt heeft overgeslagen. Dat is een troostrijke gedachte op een moment dat er maar geen eind aan die … Lees verder

Geplaatst in Kort gezegd | 3 reacties

Berichten uit Kameroen (7) – gastblog

Nu ik hier al wat langer ben, merk ik dat ik dingen niet meer zo bijzonder vind. Het vreemde gaat er al wat van af. Probeer in het vervolg mijn notities tegen die achtergrond te lezen en te beoordelen. Komende … Lees verder

Geplaatst in De wereld | Tags: , , , , , , , , , , | 2 reacties

Boomgaard

De winterse grijsheid en kilte die maar blijven heersen, vragen om gevoel en warmte, ook al worden ze alleen tot uitdrukking gebracht met het woord. Aan wie is dat beter toevertrouwd dan de Vlaamse dichter Bart Moeyaert (1964), die met dit … Lees verder

Geplaatst in Gedichten | Tags: , | Een reactie plaatsen