Welkom op robhamilton209

Sinds een paar maanden, zeg maar vanaf 1 januari van dit jaar, mag ik mij de manager noemen van een Instagram-account. Vraag me niet waarom ik eraan begonnen ben, want een afdoend antwoord heb ik niet. Hoogstens dat ik wat aandachtiger dan normaal geluisterd heb naar een wat jonger volk dat mij dringend aanraadde om digitaal nog wat actiever te worden, met name via Instagram, omdat je dan met je boodschappen een groter bereik van kijkers en gehoor kon realiseren. Nou, omdat ik toch een serieus beeldarchief van de nodige duizenden foto’s bezat, was de stap richting Instagram heel snel gezet. Met als enige motto dat niet geschoten altijd mis is. Niet dat ik met het inslaan van die weg ook maar enige ambitie wilde verwezenlijken. Want een influencer met tienduizenden volgers hoef ik echt niet te worden. Leuk aan zo’n nieuwe stap is wel dat je eens kunt ervaren wat je op eigen kracht nog paraat kunt maken. Welke formule wil je gaan hanteren? Hoe breng je een kring van volgers tot stand? En krijg je het voor elkaar om die kring steeds groter te maken? Welke steen in de digitale vijver is daarvoor vereist en hoe vaak moet je hem erin gooien? Spannend en vooral uitdagend om te zien hoe zo’n voor jou relatief onbekend balletje zou kunnen rollen.

Nog afgezien van het feit dat je daarbij ook niet kunt voorzien welke kant het oprolt. Kortom, totaal blanco op een voor mij compleet onbekend terrein waarover ik natuurlijk wel een en ander heb zien en horen rondzingen. Hoe begin je er uiteindelijk aan en waar moet je in het diepe springen, waren de klemmende vragen die mij het meest bezig hielden toen ik mijn account onder de naam robhamilton209 (onthoud dus die naam) op 1 januari 2023 opende en de eerste twee beelden, foto’s, voorzien van een korte tekst van mijn hand, de digitale wereld van Instagram instuurde. Enerverend, omdat je totaal niet weet wat er gaat gebeuren en hoe het zal uitpakken. Nu, ruim twee maanden later, blijk ik mijn draai in deze vorm ook te hebben gevonden en heb ik zelfs, echter onbedoeld, een connectie met Facebook tot stand gebracht. Waardoor mijn bereik alleen maar uitgebreid is en ik een kring van enkele honderden belangstellenden met woord en beeld weet te bereiken. Met daarnaast dus nog altijd mijn eigen weblog, dat ik tot het einde der tijden hoog zal houden. Omdat ik geloof in de kracht van het woord. Maar dankzij mijn Instagramaccount robhamilton209 weet ik nu dat met het beeld ook een wereld gewonnen kan worden. En daar ga ik dus mijn best voor doen. Wie wil mij helpen daarin te slagen?

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Welkom op robhamilton209

  1. Dhyan zegt:

    Bloggen is voor mij de limit, waarom 209 zijn jou 208 robhamiltons’s voorgegaan?

  2. Ria van Felius zegt:

    En zodoende kom ik hier ook weer eens kijken. We zijn er toch zoet mee op onze oude dag 😉

  3. Margo zegt:

    Ik had je natuurlijk direct al gevonden en vind dat je mooie foto’s plaatst. Instagram is vooral een podium voor reclame en domme filmpjes geworden, dat vind ik jammer. Ik plemp mijn foto’s daar al sinds jaar en dag en heb geen behoefte aan veel kijkers, ik verdien er niets mee. Net als op Facebook hou ik het wat betreft volgers minimalistisch, als er geen connectie is, weg ermee. Ik doe het vooral voor mezelf. Waarom, geen idee. Maar jouw foto’s bekijk ik graag. En als je hulp nodig hebt laat maar weten waarmee.

Plaats een reactie