Sjonnie d’r Postbül

Het is een probeersel. En ik doe het omdat ik er echt plezier aan beleef en anderen er ook in wil laten delen. Wat ik wil laten zien is een conference, oftewel een buut, van de Kerkraadse komiek en cabaretier Jack Vinders, die immens populair is in Limburg. Hij doet zijn optredens in het dialect, in het Kerkraads, waardoor hij een bijzondere ambiance tot stand brengt en zijn publiek altijd dicht nadert. Voor niet – Limburgers zijn zijn teksten lastig te volgen, hoewel dat met een beetje inspanning toch grotendeels moet lukken. Het is in elk geval wel zo dat door zijn conference wel de mogelijkheid ontstaat om met de binnenkant van de Limburgse cultuur in contact te komen, om er gevoel en een idee van de finesses ervan te krijgen. Dat bewerkstelligt Jack Vinders die hier ‘Sjonnie d’r Postbül’ ten tonele voert, een Sittardse postbezorger met al zijn ongemak, en die in die rol laat zien en horen dat het vooral de toon is die de muziek maakt, dus een belangrijk deel van de lol bepaalt.

 

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Knipoog en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Sjonnie d’r Postbül

  1. Sjoerd from bVision zegt:

    Ik vind er niet echt veel aan moet ik zeggen. Een beetje hoog Toon gehalte, maar niet echt.

Plaats een reactie