Sollicitatiebrieven

Ik heb nog nooit zo vaak kennis mogen maken met de volmaakte versies van mensen als toen ik sollicitatiebrieven mocht lezen. Alleen was de ontnuchtering daar toen ik de tot vlees geworden interpretaties ervan in levende lijve aanschouwde.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Kort gezegd. Bookmark de permalink .

3 reacties op Sollicitatiebrieven

  1. sjoerd zegt:

    Ik moet op mijn oude dag nog een CV gaan schrijven omdat ik anders niet als stage begeleider mag fungeren…

  2. Dhyan zegt:

    Ja en vanwege de concurrentie moest je een cursus ‘jezelf verkopen’ volgen en dus werd je in je sollicitatiebrieven steeds volmaakter want de waarheid verkoopt niet. Ligt daarom het euvel, in deze wetenschap, naar jouw idee nog steeds bij de sollicitant of aan de idiotie elkaar in kundigheid te moeten overtreffen?

  3. Een professionele loopbaancoach leerde me hoe ik een sollicitatiebrief moet opstellen. Dit bleek achteraf erg nuttig te zijn. Ik vond uiteindelijk mijn droomjob.

Plaats een reactie