Dagelijks archief: 8 december 2015

Herinneren en vergeten

Wat absoluut merkwaardig genoemd kan worden, is de omstandigheid dat het mij vaker de grootst mogelijk moeite kost om mij bepaalde dingen, namen en gebeurtenissen, te herinneren, terwijl ik er maar niet in slaag om sommige feiten en uitspraken, hoe … Lees verder

Geplaatst in Kort gezegd | 4 reacties

Het verdwijnend dorpsgevoel

Hoewel de trek naar de stad nog altijd groeiende is, omdat het daar in alle opzichten te doen schijnt te zijn, houd ik me na veertig, vijftig jaar toch bij het dorp, mijn dorp, met zijn geborgenheid, de bekende gezichten, … Lees verder

Geplaatst in Persoonlijk | 1 reactie

Mannen en polstasjes

Ze zijn van de aardbodem verdwenen, de mannen met de polstasjes. Ze hebben zich er overduidelijk van bevrijd om weer de handen in de broekzakken te kunnen steken en daarmee hun aloude rol en houding te bevestigen. Mag dat ook … Lees verder

Geplaatst in Kort gezegd | Tags: , | 6 reacties