Een slagzin in Wylre.

Copywriting is een vak. Noem het voor mijn part een specialisme. Er is een tijd geweest dat de top van die beroepsgroep voor veel geld werd ingehuurd door het neusje van de zalm van de reclamebureaus. Dat was in de tijd dat slagzinnen opeens slogans waren geworden. Zonder dat dat enige toegevoegde waarde in de vorm van een knallende commercial of reclameboodschap opleverde. Wat is er namelijk nog na “Heerlijk, helder, Heineken” uitgevonden? Die vraag kwam bij mij op toen ik vanochtend door Wylre reed en daar op die onvermoede plek in Zuid-Limburg, ver weg van het snelle reclamegeld, op een schoolbord voor de deur van de plaatselijke groenteman de volgende aanprijzing zag staan, nota bene met krijt geschreven: “De verste groenten komen van dichtbij”. Of wel. Kunnen biologische waren nog krachtiger en indringender onder de aandacht van het winkelend publiek gebracht worden. Kom daar maar eens om in al die peperdure STER – commercials waar de hoge toon uitsluitend heerst en de kracht van de eenvoud allang vergeten is.

Advertentie

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Kort gezegd en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Een slagzin in Wylre.

  1. Dhyan zegt:

    Al die reclame, het is om ziek van te worden.
    Dan die slagzinnen, die hebben wel wat.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s