De Limburger in de bocht

Welk belang ermee gediend werd, is tot op de dag van vandaag, dus zes dagen later, volstrekt onduidelijk gebleven. Zodat mij in mijn blogloze periode toch vijf dagen van stomme verbazing restten over de zoveelste uitglijder of faux pas van Dagblad de Limburger. Want wat die krant op 24 mei presteerde, was, voor zover ik het mij kan herinneren, nog nooit vertoond. Ik kreeg er het schaamrood van op de kaken en kon mij als abonnee nog nauwelijks serieus genomen voelen toen ik mijn regionale ochtendblad opensloeg om de eerste negen pagina’s ervan gevuld te zien met nieuws, artikelen, analyses en beschouwingen naar aanleiding van het besluit van het Openbaar Ministerie om een grootscheeps DNA – onderzoek te gaan doen om de moord op Nicky Verstappen uit 1998 alsnog opgelost te krijgen.

Met prompt de voor mij voor de hand liggende vraag welke inwoner van Limburg negentien jaar na dato nog gediend was van die oude koeien en de aantallen waarmee ze uit de sloot gehaald werden. Hoe ver ben je van de werkelijkheid en van het ambacht afgeraakt als je als redactie besluit om zo uit te pakken? Waar doet een krant nog toe als nieuws dat op die dag echt nieuws was, zoals bijvoorbeeld de aanslag in Manchester, pas ergens weggedrukt op de tiende pagina van het eerste katern haar plaats krijgt. Gewoon omdat de krant, haar redactie, de regionale aard van Dagblad de Limburger zo trouw wilde zijn dat het resultaat slechts provinciaal, klein en bekrompen genoemd kon worden. Op het absurde af. En wel zozeer dat ik daardoor het punt passeerde dat ik nog van die krant af wilde of moest. Want zeg nou zelf. Bij de gerede kans op zulke dolzinnigheid en idiotie wil je toch gewoon op de eerste rij blijven zitten?

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Media en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op De Limburger in de bocht

  1. Sjoerd van bVision zegt:

    Ik snap ook niet dat je deze nog leest

Geef een reactie

