Trump en het weer

Die ene zwaluw die hier op die onbedaarlijk warme dertigste maart overvloog, blijkt inderdaad op geen stukken na zomer te hebben gemaakt. Want nog steeds is de wintertrui relevant en blijft het vliegengordijn opgeborgen. De keukendeur is dicht en de hortensia’s zijn stuk voor stuk bevroren. Omdat april doet wat het wil en we dat dan ook ongenadig zullen weten. Mij zijn de winterse temperaturen niet ontgaan net zo min als alle bochten waarin weermannen en – vrouwen zich moeizaam wringen om toch nog een zonnetje bij ieder thuis te brengen. Vergeefse moeite als al die beloften van beter weer loos blijken te zijn. En eigenlijk des te navranter, tenminste voor mij wel, omdat ik mijn tuin, tegen elke gewoonte in, zo vroeg en ook al zo mooi op orde had gekregen. Dankzij die aangename maartse dagen die dit jaar eens zonder bui of sneeuw waren.

Maar naar nu blijkt, heb ik toch wat te vroeg gepiekt doordat alle jonge aanplant dodelijk stil in haar verwachte groei staat en mijn tuiniersgeduld daarmee danig op de proef stelt. Niet dat het mij verder bezwaart. Hoewel er zo toch ook bij mij weer wat twijfel wordt gezaaid over die stellige bewering betreffende de onheilspellende opwarming van de aarde, die in elk geval niet in Nederland in april 2017 is gebleken. Waardoor de groep klimaatsceptici vast wel weer zal groeien en Trump zo maar zijn gelijk schijnt te halen. Sleept hij toch nog een succesje in de wacht, hoe futiel en twijfelachtig ook. Wat hij na het debacle van de eerste honderd dagen van zijn presidentschap vast goed kan gebruiken. Want dan is een kinderhand maar al te gauw gevuld, zeker als de bijbehorende mond altijd zoveel geluid heeft gegeven.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Trump en het weer

  1. sjogkel zegt:

    Ik miet er niet aan denken dat 3 weken terug de zomer al had doorgezet. Klimaatverandering verloopt onvoorspelbaar.

  2. L zegt:

    Vandaag loopt hij zijn vierde nederlaag op, met het verbod op financiële sancties tegen de zogenaamde santuary cities. De man stapelt mislukking op mislukking.

  3. Mack zegt:

    Mijn mening over het klimaat wordt op geen enkele manier door Trump beïnvloed.

  4. Emigrant zegt:

    Nee, het wachten is op het Oranjezonnetje.

Geef een reactie

