Tien van Toen – 599 –

De komende weken gaan we nog eens terug in de vaderlandse televisiegeschiedenis. In reeksen van tien zullen binnenlandse en buitenlandse televisieseries de revue passeren, die in de periode van 1960 tot en met ongeveer 1995 stevige kijkcijfers boekten. Begonnen wordt met tien series die in het buitenland geproduceerd werden:
 
Peyton Place – Miami Vice – The Forsyte Saga – Sam – The Onedin Line – Twin Peaks – The Singing Detective – Heimat – Bonanza – High Chapparal

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Tien van toen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Tien van Toen – 599 –

  1. Mack zegt:

    Miami Vice ken ik goed. Bonanza heb ik van gehoord en kan er het liedje van neuriën, dat geldt ook voor Twin Peaks. Peyton Place klinkt bekend, maar geen idee wat het is en verder zegt het me allemaal niks.

  2. Sjoerd van bVision zegt:

    Twee ervan zeggen me even niets, die moet ik even opzoeken… ah, Philip Marlow maar Heimat zegt me niets…

  3. Peter zegt:

    Grootse series van verschillende orde. W.b Heimat – misschien wel de beste Duitstalige serie ooit – heb ik zelfs een keer, toen ik in de Hunsrück was, de smidse en het huis bezocht uit de eerste reeks. Twin Peaks ook geweldig, evenals The Singing Detective.

Geef een reactie

