Bijvangst

De vaker gehoorde bewering dat de echte verslaafde eraan te herkennen is dat deze zich nog uur, plaats en dag weet te herinneren waarop hij of zij gestopt is met roken, levert mij in ieder geval de geruststellende zekerheid op dat ik mijn uiterste best er voor zou moeten doen om aan de weet te komen in welk jaar en op welke dag dat voor mij het geval is geweest. Het kan wel negen of tien jaar geleden zijn. En misschien zelfs elf. Maar zeker niet op 1 januari. Nou, die wetenschap is toch een mooie bijvangst van de winst die al behaald is met het stoppen van roken.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Bijvangst

  1. Sjoerd van bVision zegt:

    Het jaar kan ik me niet meer herinneren, wel de plaats waar het gebeurde, bij de Edah in Hoensbroek. Mijn vrouw en ik stonden bij de kassa en de shag was weer duurder geworden, in een opwelling zeiden we tegen elkaar dat we gewoon niets meer mee zouden nemen en wilde stoopen metroken waarvan we dachten dat er nog iets was, en dan stoppen… Helaas bleek het pakje shag wat we zochten onvindbaar en zo zaten we op zondag morgen al zonder shag… Niet gepland, maar de winkels waren destijds nog niet open op zondag. Dus, nooit meer gerookt… en dat is zeker meer dan 25 jaar terug.

  2. Sjoerd van bVision zegt:

    oeps, redigeren is er niet meer bij als je per ongeluk op de enter toets drukt… nu is het een beetje krom.

  3. Peter zegt:

    Het roken is bij mij nooit aangeslagen, ik was een tijdje een neproker, wel de spanning niet de teer.

Geef een reactie

