De zegeningen van Spotify

Mogelijk is het al eerder door mij hier aangeroerd, mijn overstap naar KPN en de zegeningen die dat mee heeft gebracht. Ongedachte, zelfs onverwachte, zo gezegd. Uiteraard was het bekend dat dat gepaard zou gaan met de introductie van glasvezel en interactieve tv. Daar was door mij op gerekend. Het was ook ingecalculeerd in mijn overweging om de transfer van Ziggo naar KPN te maken. Maar dat dat ook een paar andere meevallers, naast het veel lagere maandbedrag, zou opleveren, was buiten verwachting. Met wel als grootste pluspunt de mogelijkheid om gratis van Spotify gebruik te maken, waardoor ik en passant mooi verlost werd van een paar van de grootste plagen van deze tijd, die het luisteren naar de radio meer en meer tot een kwelling maken. Want daar krijg je niet alleen de muziek waarvoor je die radio toch aan zet, maar helemaal voor niks ook nog eens per uur twee maal een serie commercials, die voor mij al die vijftig jaar dat ze nu al de Nederlandse ether vervuilen, nooit iets hebben betekend. Ik heb er niet eens naar geluisterd. Althans ik heb mij er nog nooit op betrapt.
                                                                                      En of dat nog niet voldoende is, weet je je als radioluisteraar ook nog eens verzekerd van het tomeloos gebabbel van al die presentatoren die de plaatjes en wat dies meer zij aan elkaar moeten praten. En niks geen verbindende tekst meer. Nee, langzamerhand is de radiowereld op zijn kop komen te staan, omdat steeds meer het beeld ontstaat dat de muziek de babbels moeten verbinden. Zo heeft die praatgretigheid op al die Nederlandstalige zenders om zich heen gegrepen. Een ware plaag is het geworden. Waarvan Spotify, nee KPN, mij nu heeft verlost. Omdat ik alleen maar naar de muziek van mijn voorkeur kan luisteren en niet meer gehinderd wordt door al die irrelevante reclame en nog minder door alle nodeloos geleuter waarmee onze zendtijd gevuld wordt. Maar ja, in de wereld rondom is het eigenlijk niet anders, waar praten ook alleen nog aan de orde lijkt. Vandaar dat ik blij ben met de mogelijkheid die ik door KPN heb gekregen om mij in mijn eigen muzikale biotoop weer wat terug te vinden. Waar luisteren nog echt luisteren is en alleen de muziek maar telt.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op De zegeningen van Spotify

  1. Sjoerd van bVision zegt:

    Ik zou er ook aan kunnen wennen, maar daar heb ik spotify niet voor nodig. Er zijn online zenders die ook alleen maar muziek afspelen. O.a. sky en qmusic

  2. Peter zegt:

    Ik ben al in 2011 met Spotify begonnen, het is een muzikale snoepwinkel. Na filmbezoek nog even nagenieten van de soundtrack. Muziekrecensie van onbekende muziek, even beluisteren. Terug in de tijd. Vooraf afspeellijstje maken voor gelegenheden of doorsturen. Het kan allemaal.

Geef een reactie

