De Klantenservice van Ziggo

Een week geleden viel bij mij een brief in de bus welke afkomstig was van Ziggo. Daarin nodigde de directeur Klantenservice, Ruben van Uppelschoten – ik verzin die naam echt niet – mij uit om te bellen om nog een paar vragen te beantwoorden aangaande mijn opzegging van mijn abonnement drie weken eerder. Een opzegging die gerust uitzonderlijk was. Zo snel doe ik dat niet, onder andere vanwege alle gedoe. Dus moet er echt wat aan de hand zijn als het met mijn trouw als klant is gedaan. Maar Ziggo had het er wel naar gemaakt. Op een gegeven moment was genoeg voor mij genoeg en de overstap naar KPN des te sneller gemaakt omdat ik al een glasvezelaansluiting had en daar al een abonnement voor mijn mobieltje had afgesloten. Waardoor een en een gemakkelijk twee werd, toen Ziggo teveel van mijn klantentrouw ging vragen. Want het gaat natuurlijk niet aan om tot drie keer toe na onderhoud aan het netwerk mij achtereenvolgens het Eredivisievoetbal van Fox af te nemen, om daarna dus in twee etappes het aantal televisiezenders tot een werkelijk minimum te beperken. Want dat mag toch gezegd worden als de meeste buitenlandse zenders na de gevraagde herinstallatie verdwenen zijn en ik het verder met een afgekloven Ziggo – pakket mag doen, terwijl ik daar stukken meer voor betaalde dan het bedrag dat aan dat ‘Alles-in-1-pakket’ gekoppeld was. Ondanks herhaald bellen en legio kontakten werd ik door de Klantenservice van die van Uppelschoten niet geholpen, of ik moest mijn thuisnetwerk, modem en router eigenhandig gaan verbouwen. Zelfs de teruggave van het Eredivisievoetbal was teveel gevraagd.
Zodat die laatste brief bij mij wel in de bus moest vallen. Dat krijgt een organisatie ervan die alleen maar voor marktaandeel gaat, overloopt van die ambitie, maar even vergeet dat het wel de klanten zijn die haar groot maken en die dus niet vergeten kunnen worden of nog aan het woord mogen komen als het te laat is. En dan zelfs blij mogen zijn als ze worden aanhoord. Want dat was de volgende en meteen laatste episode in alle Ziggo-ellende, zoals ik de kontakten met die club langzamerhand kwalificeer. En daar is niets mee miszegd, wanneer je op een zaterdagochtend om vijf voor half elf gehoor geeft aan het verzoek van die van Uppelschoten en vervolgens drie keer doorverbonden wordt omdat niemand jouw postcode in zijn takenpakket heeft of slechts met vroegere UPC – klanten mag spreken. Wachttijden en wachttijden die met elkaar verbonden worden door muziekjes die slechts op de zenuwen werken. Maar omdat de aanhouder wint, heb ik thuis geleerd, blijf ik wachten en wachten, totdat ik om tien over half twaalf mijn geduld beloond krijg en mag zeggen wat ik ten aanzien van Ziggo op mijn hart heb. Wat zoveel is dat ik door dit laatste uur aan de telefoon het grootste gelijk van de wereld heb ervaren dat ik met Ziggo definitief heb gekapt. Met dank aan die Ruben van Uppelschoten, die mij de weg naar dit besef heeft gewezen.
Advertenties

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Media en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op De Klantenservice van Ziggo

  1. Mack zegt:

    Heb je mijn KPN Sluit je af verhaal toevallig gelezen? Ik zag dat het bij de meest gelezen berichten van vandaag stond. Doe maar niet, wordt je ook niet vrolijk van. Hoewel dat jaren geleden is, inmiddels gaat het best goed.

  2. Sjoerd van bVision zegt:

    Het is wellicht niet de beste provider, maar KPN komt er bij mij nooit meer in… Wacht maar.

  3. hanneke zegt:

    Ik ben heel tevreden met KPN

  4. Peter zegt:

    KPN is te heus te doen, bedenk de vreselijkste scenario’s dan valt het altijd wel mee.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s