De kwestie met deejays

Er zijn deejays en deejays. Het ene soort hoor ik nooit en ken ik niet omdat dat alleen zijn opwachting maakt bij de grote feesten en festivals, waar ik niks te zoeken heb. Dan is er de categorie waar je niet omheen kunt omdat ze de kabel en de ether bevolken en bevuilen met hun praatjes waar ze zelf zo dol op zijn. Met die babbelaars en hun zelfgenoegzaamheid werd vanochtend in de Volkskrant de vloer aangeveegd. Weliswaar ergens verstopt in een hoekje, maar niettemin zo de moeite waard dat ik het hier integraal verhaal, ook om mijn volledige instemming ermee te betuigen. Het gaat als volgt:
“Bijdehante radiodeejays, daar zouden ze nou eens wat aan moeten doen – en niet alleen omdat ze verzot zijn op hun eigen geleuter. We hadden Giel Beelen al. Die liet op 3FM het geluid van krijsende apen horen en zei vervolgens ‘rustig Sylvana’, een grap of iets dergelijks die hij lter gelukkig als smakeloos omschreef. Beelen is overtroffen door collega Patrick Kicken, ex-3FM en ex-Radio Veronica. Op Twitter vroeg hij zich af of @Sylvana zich wel realiseert dat ze discriminatie zelf in de hand. ‘Gevalletje averechts’. Dat was vorige week. Dinsdag twitterde Kicken dat het hem niet zou verbazen als Denk het haatfilmpje over Simons zelf zou hebben gemaakt, om de ‘racismekaart’ uit te spelen. Kunnen deze mannen niet gewoon weer plaatjes gaan draaien?”

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Media en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op De kwestie met deejays

  1. Mack zegt:

    Patrick Kicken, wat een irritant mannetje vond ik dat altijd. Wist niet dat hij nog in beeld was.

  2. Peter zegt:

    Nu is het tegenswoordig wel zo dat een uitglijer al genoeg is om deze persoon aan de nationale schandpaal te hijssen. Dat ze irritanter worden heeft ook niet alleen met mijn eigen leeftijd te maken, maar ook dat de luistercijfers van populaire stations dalen en er van alles uit de kast moet worden gehaald en het wel moet draaien om de personality van de deejay met het gevolg dat daar dan weer de aandacht op wordt gevestigd als er iets wordt gedaan wat niet door de beugel kan.

  3. Sjoerd van bVision zegt:

    Ik kan me daar wel bij aanslauiten. Alleen maar muziek zonder dat geleuter…

Geef een reactie

