Tien van Toen – 586 –

In 1976 zijn nogal wat beroemdheden overleden. Een eerste reeks van tien stond hier afgelopen zaterdag. Vandaag zijn er nog eens tien aan de beurt. En daarbij valt het op dat het allemaal mannen zijn. Moet het als een teken des tijds beschouwd worden dat nog geen vrouw in staat was geweest om dezelfde grote hoogten te bereiken?
Willy Alfredo – Luchino Visconti – Max Ernst – Martin Heidegger – Gustav Heinemann – Luc van Dam – Fritz Lang – Alexander Calder – Andre Malraux – Ivo van Damme

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Tien van toen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Tien van Toen – 586 –

  1. Sjoerd van bVision zegt:

    Ik zou me bij Mack kunnen aansluiten, ware het niet dat ik tot twee kom…

  2. hanneke zegt:

    Ik kom tot zeven. Voor vrouwen had je Agatha Christie erbij kunnen zetten, en Beppie Nooij bijvoorbeeld. Agatha zal de bekendheidsscore vast verbeteren.

  3. hanneke zegt:

    Ah, Agatha stond er zaterdag al bij. Toen was ik niet thuis, doe nu een inhaalrace.

Geef een reactie

