Tien van Toen – 584 –

Ook de tuin, de planten binnen en buiten, blijken als ik in mijn herinnering naar vroeger bij mij thuis terug ga, aan de tijdgeest onderhevig te zijn. De volgende tien soorten, die in mijn perspectief toen nog heel gewild waren, lijken toch min of meer in de vergetelheid te zijn geraakt of op zijn minst zeldzamer gebruikt te worden.
ficus – hertshoorn – lathyrus – gloxinia – duizendschoon – Oost Indische kers – dahlia – fuchsia – Kaaps viooltje – vingerplant

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Tien van toen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Tien van Toen – 584 –

  1. safealove zegt:

    De Fuchsia.. Mijn moeder had ze in allerlei kleuren, soorten en maten. Past ook helemaal bij mijn jeugdherinneringen.. 😊

  2. Sjoerd from bVision zegt:

    Volgens mij vergis je je in vele van deze tien… Zo staat de Ficus en de vingerplant in de top 10 van deze tijd… en de sanseveria is helemaal weer in opkomst.

  3. math zegt:

    Sanseveria is nooit weggeweest, zal ook nooit weg te krijgen zijn, stelt het minste eisen aan licht, water en voeding. De kampioen overlever.

Geef een reactie

