Soave sia il vento

Hoewel ik geen verklaard liefhebber van het genre ben, blijf ik wel mijn best doen om er de pareltjes uit te pikken. Want dat er in ‘operaland’ meer dan genoeg te genieten is, weet ik intussen ook wel zeker. Dat hoeft niet te betekenen dat iedere opera van a tot z genoten moet worden. Daar zijn de verhaaltjes te vaak flinterdun voor. Het is meer een kwestie van selecteren plus goed luisteren om tot een eigen ‘hitlist’ te komen. Op die van mij ontbreekt in ieder geval niet dit “Soave sia il vento“, een spannende aria uit Mozart’s ‘Cosi fan tutte’:

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

