Het cynisme van Ziggo

Als er al geen sprake is van lijden aan het leven, zelfs geen haar op het hoofd is die ook maar de neiging heeft om in die richting denken, dan zijn er toch nog genoeg krachten in de samenleving werkzaam die best een handje willen helpen om met name die iets oudere een eind in die richting te krijgen. Smoezen genoeg om alles wat babyboomer en meer is aan de kant te krijgen of in elk geval zo te ontmoedigen dat elk gevoel van zelfrespect, geloof in eigen kunnen onder druk komt te staan en de eerste tekenen van dat lijden aan leven in zicht komen. Ze kunnen niet anders. Ze moeten wel. Kostenbeheersing is dat tot vervelens toe herkauwde argument waar onder andere banken, verzekeraars, zorgaanbieders zich in uitputten om hun klantonvriendelijkheid, de complexiteit van hun klantsystemen te rechtvaardigen. Want macht genoeg en in het bezit van een bijna-monopoliepositie om doodgewoon de eigen gang te gaan zonder enige bekommernis om met name het wat oudere clientenbestand. Naar eigen goeddunken wordt om de haverklap ongevraagd de volgende systeemwijziging over Nederland uitgerold. Die dan gewoon maar geslikt moet worden. Zie nog maar eens zo flexibel te zijn dat het bijna geen moeite kost om in die maalstroom van vernieuwingen mee te gaan.
Welke oudere is nog opgewassen tegen het cynisme en de almacht van al die organisaties die geen boodschap hebben aan die groep die zo langzamerhand in dat verdomhoekje terecht komt, waardoor lijden en leven zo maar synoniem kunnen worden? Wie zou er niet de moed opgeven als zo’n telecomgigant als Ziggo is, zich werkelijk alles permitteert en de ware pikeur blijkt te zijn in het presenteren van voldongen feiten. Wat met de regelmaat van de klok gebeurt, waardoor je als televisiekijker weer het bos in wordt gestuurd en je zenders volgens een instructie op de website van Ziggo opnieuw moet installeren, omdat er weer eens onderhoud is uitgevoerd. Vraag vooral niet waaraan en waarom. Het gebeurt gewoon en onverhoeds waarna je als tv – kijker dus weer op weg mag gaan. Meestal op goed geluk. Zoals ook weer eens vandaag. Met als resultaat de onaangename gewaarwording dat mijn basispakket na installatie behoorlijk uitgedund bleek en bovendien een paar betaalzenders ook in het luchtledig waren verdwenen. Dankzij Ziggo dat zijn tv – aanbod zo graag bij de tijd houdt en dus graag de hoogste kwaliteit biedt, maar per saldo dus niets meer dan geklets in de ruimte te bieden heeft. Waardoor je je wel oud en der dagen zat moet gaan voelen, in al je kansloosheid om bij de tijd te blijven

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Samenleving en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Het cynisme van Ziggo

  1. sjoerd zegt:

    Gewoon proberen bij te blijven. We hebben er hier geen last van gehad en alles werkt naar behoren…

  2. Peter zegt:

    Alsof je aan Ziggo levenslang veroordeeld bent. Ik ben twee jaar geleden overgestapt. In het begin had Ziggo nog een voorsprong, nu zijn er betere alternatieven. Minder gedoe, minder kabels gewoon op de telefoonlijn en redelijke prijs voor pakket.

  3. hanneke zegt:

    Dat hoeven wij nooit meer te doen. KPN (en bijvoorbeeld ook Telfort) levert een ontvanger die dat soort instellingen niet meer aan de klant overlaat. Ga van die kabel af.

  4. Rob Alberts zegt:

    Ik heb Ziggo gedag gezegd.
    Jammer genoeg blijf ik nog reclame materiaal ontvangen ….

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s