Redbone

Om eerlijk te zijn vond ik dit nummer in de zeventiger jaren eigenlijk niet kunnen. Vertoon leidde van de muziek af en bijeen genomen vond ik het nogal ‘freaky’ gedoe, waaraan alles ondergeschikt gemaakt werd. De Indianen als gimmick. Twijfelachtiger kon het, dacht ik, niet. Maar naarmate de tijd is verstreken, blijkt een aanvankelijk ingenomen standpunt, dat neigde naar enige steilheid in de leer, toch die scherpe kanten te hebben verloren. Want wat blijkt? Dit ‘Come and get your love’ van Redbone blijkt zo maar een verdraaid aardig nummer te zijn dat met gemak de tand des tijds heeft doorstaan en in die veertig jaar net zo het beluisteren waard is gebleven. Hoevelen kunnen dat Redbone nazeggen? Ik ben in elk geval op mijn schreden teruggekeerd.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Redbone

  1. sjoerd zegt:

    Het heeft inderdaad de tand des tijds doorstaan. Maar om er nou lyrisch over te doen gaat me toch te ver.

Geef een reactie

