De praktijk van Twitter

Hoewel ik, zoals genoegzaam bekend is, bepaald niet verlegen ben om een mening te geven, mijd ik het podium dat daarvoor ingericht schijnt, Twitter, toch haast als de pest. Omdat het daar niet zozeer om die mening lijkt te gaan als wel om de spitsvondigheid, het bijdehand-zijn of de eer van de leukste thuis dan wel het elkaar de loef af steken. Noem het voor mijn part het kampioenschap stand-up. Waarvoor ik dus niet in de wieg ben gelegd, behept als ik ben met de overtuiging dat een mening meer kanten en lagen heeft die nooit gelijktijdig en in een enkel woord tot hun recht kunnen komen. Laat staan dat ze als zodanig en in vereenvoudigde vorm afgevuurd moeten worden. Met verkeerd begrip of misverstaan als een onvermijdelijk gevolg en de overige vervelende bijkomstigheden van dien, zoals de praktijk van Twitter nu al een aantal jaren leert.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Kort gezegd en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op De praktijk van Twitter

  1. Mack zegt:

    Precies, het gaat erom zo origineel en snel mogelijk te zijn.

  2. L zegt:

    Ja, dat is één kant van Twitter, en die interesseert me ook niet zo, maar een andere is dat het wel degelijk een heel snel nieuwsmedium is. Als je de juiste accounts volgt kun je er vaak sneller en ook onafhankelijker dan via de normale media nieuws vinden.

    Ook kan het als wegwijzer voor artikelen dienen. Die kant van twitter vind ik wel degelijk interessant.

  3. sjoerd zegt:

    De oneliners van twitter hebben mij ook nooit getrokken

Geef een reactie

