Rotterdam versus Amsterdam

De verschillen tussen Amsterdam en Rotterdam zijn al zo breed uitgemeten en uit en te na benoemd dat er nauwelijks nog eentje aan toegevoegd kan worden, was de tot voor kort bij mij levende gedachte. Maar de verschillende malen dat ik gisteren de druk bereden Coolsingel in Rotterdam overstak, openden mij zo maar de ogen en leerden mij nog een hemelsbreed verschil tussen beide steden. Want elke keer dat ik er een zebrapad betrad of aanstalten maakte om daarop die drukke Rotterdamse verkeersader over te steken, kwam het naderend verkeer spontaan tot stilstand zonder dat daartoe een aanwijzing door een verkeers – of voetgangerslicht was gegeven. Kom daar dus vooral niet om in Amsterdam, waar je als voetganger haast vogelvrij bent en elke oversteek via een zebra toch het meeste weg heeft van een rennen voor je leven.
Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Kort gezegd en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Rotterdam versus Amsterdam

  1. sjoerd zegt:

    Mij trekt beiden niet…

Geef een reactie

