Langs de lijn

Omdat zovelen wat met voetbal hebben en in meerderheid natuurlijk gemankeerde talenten zijn die het niet konden en mochten halen, hier het gedicht ‘Langs de lijn’ waarin Bas Rompa fraai het gevoel vertolkt van allen die hun bestemming op de grasmat hebben misgelopen:

Ik heb twee lange linkerbenen
aan elk been een grote linkervoet.
Ik ben het type voetballer dat
het buiten het veld het beste doet.

Bij het kiezen van de elftallen,
wat door de aanvoerder wordt gedaan,
staat één ding onveranderlijk vast:
ik zal weer reserve mogen staan.
Mijn rol is langs de lijnen lopen
tot er iemand uitvalt na een lel.
Dus, wordt de wedstrijd sportief gestreden
dan loop ik twee helften buiten spel.
Ik volg het duel vanaf de kant
en krijg wel kijk op de voetbalsport.
Ik geef bruikbare aanwijzingen.
Als ik later nu eens trainer word?
Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Gedichten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Langs de lijn

  1. sjoerd zegt:

    Als ik kijk dat ook supporters onderdeel uitmaken van het spelletje dat voetbal zou moeten zijn schaam ik me als mens om wat daar in Marseille allemaal gebeurd.

Geef een reactie

