Vluchtigheid

Lang leve de vluchtigheid die ook vandaag regeert en ons leven beheerst. Met daarin op deze zesde april plaats en aandacht voor een referendum, dat morgen, op de zevende april, al weer voorbij en vergeten is omdat dan de orde en de waan van de volgende dag ons roept en we dus weer iets anders hebben om ons even druk over te maken. 
Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Kort gezegd. Bookmark de permalink .

6 reacties op Vluchtigheid

  1. Mack zegt:

    Waarmee je wilt zeggen dat de Nederlander geen mens is die je serieus dient te nemen?

    • robschimmert zegt:

      Ik begin wel ernstig te twijfelen hoewel ik ook weer niet wil generaliseren. Maar de hijgerigheid en het rumoer waarmee zoiets volslagen irrelevants als dit referendum gepaard gaat, zijn wel een aanslag op mijn vertrouwen dat ik nog altijd heus wel in mensen heb.

      • Mack zegt:

        Ik heb hetzelfde gevoel, maar ook over mezelf in dit geval, want ik voel me nu een rechter die moet beslissen over iets dat hij niet snapt. Daarom beslis ik maar niet.

        • Mack zegt:

          De gevolgen niet overziet, is misschien een betere aanduiding. Wat gebeurt er als het verdrag doorgaat, en wat gebeurt er als het niet doorgaat.

  2. sjoerd zegt:

    druk maak ik me echt niet meer… zeker niet over een referendum dat niets voorstelt.

  3. fialas zegt:

    ik las een mediapauze in en ga rozen snoeien.

Geef een reactie

