De standvastigheid van Merkel

Met grote instemming wil ik een Volkskrant-columnist citeren die vanochtend het volgende schreef:
“Soms bekruipt me de gedachte dat Europa het niet zo erg vindt, de tienduizenden vastgelopen vluchtelingen aan diverse grenzen. Dat het signaal dat daarmee wordt verstuurd naar de wanhopigen die nog niet zijn gevlucht, een welkom signaal is: verruil de ene hel niet voor de andere, blijf thuis. Zeker, dat is cynisme. Ik verzet me tot het uiterste, maar mijn pessimisme groeit. Mijn bewondering voor bondskanselier Merkel neemt daarom alsmaar toe. ‘Het is mijn verdomde plicht om alles te doen wat ik kan om te zorgen dat Europa een gemeenschappelijke manier vindt om eruit te komen’, zei ze een paar dagen geleden bij de ARD. Je kunt het zien als halsstarrig vasthouden aan een foute koers, maar ook als een standvastig pleidooi, dwars tegen alle stormen in, voor menselijkheid en daadkracht. Hoop is wanhoops lieve zusje en ze houdt je op de been.”
Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Kort gezegd. Bookmark de permalink .

4 reacties op De standvastigheid van Merkel

  1. sjoerd zegt:

    Een van de beste politica die Duitsland ooit gehad heeft.

  2. Dhyan zegt:

    In vrijwel alles, vooral het slechte, volgen we blindelings amerika, maar amerika heeft zijn grenzen hermetisch afgesloten.

  3. Mack zegt:

    Zulke politici hebben wij hier ook gehad. Zelfde instelling, stukken minder macht.

Geef een reactie

