Geluk 2.0

Nu iedereen zo onder de hand geacht wordt in het bezit te zijn van een Amerikaanse keuken of een kookeiland, wordt de aandacht verlegd naar de badkamer. Want de consument 2.0 moet vooral aan de praat worden gehouden. Het leven gaat immers door en stilstand betekent achteruitgang, hoor je producenten en reclamemakers hardop denken. Zodat bijvoorbeeld onderstaande ronkende teksten de wereld in gezonden worden, omdat geld wel moet blijven rollen en liefst de goede kant op:

“In de toekomst zullen badkamers nog meer op maat zijn en van alle gemakken voorzien. Zo kan ieder gezinslid zijn eigen voorkeuren instellen, zoals de temperatuur van het kraanwater maar op termijn zelfs de hoogte van de wasbak. Wellness blijft belangrijk, het liefst brengen we onze eigen spa in huis tot stand. Een extra ruim bad, een jacuzzi als er ruimte voor is, een fijne vloerverwarming voor blote voeten, dikke handdoeken, een lekker muziekje en heerlijk geurende verzorgingsproducten. Zodat alles erop gericht is om ons goed te voelen. En moet je een toilet op de badkamer plaatsen, dan hoeft de geur geen probleem meer te zijn. Een nieuwe innovatie zorgt ervoor dat de lucht fris blijft. In de ingebouwde stortbak zit namelijk een luchtzuiveringssysteem verwerkt die meteen vieze luchtjes uit de closetpot wegzuigt, dus nog voordat deze zich in de badruimte verspreidt. Een fris idee, niet? En dat paradijs op aarde komt nog dichterbij als de verlichting ook helemaal tiptop is. Een goed lichtplan doet dan wonderen, waarbij rekening ermee wordt gehouden hoeveel licht er nodig is om een bad te nemen of onder de douche te gaan. En wat is er aan werkverlichting nodig, voor bijvoorbeeld het opmaken of het tanden poetsen of nagels knippen. Met als ultieme doel de creatie van een optimale relaxruimte, waar het goed toeven is en waar je eigenlijk niet weg zou willen.”

Met na deze tekst de voor de hand liggende konklusie dat je haast zou geloven dat de consument 2.0 het nog nooit zo goed heeft gehad als hij zo in de watten wordt gelegd. Met eigenlijk alleen nog de verplichting voor hem om er ook nog gelukkig bij en van te worden.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Samenleving en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Geluk 2.0

  1. Martin zegt:

    Waar is de tijd gebleven (toen je zoals vroeger) je je in de keuken aan de kraan moest behelpen.

  2. sjoerd zegt:

    Toen was geluk heel gewoon. Nu niet meer…

  3. Hanneke zegt:

    Ik word bijna onwel als ik die wellnesstoestanden lees. Al dat gedoe is niet aan mij besteed, kost veel te veel tijd.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s