Ziekenhuizen en merken

Alles is een brand, label of merk geworden, waarop steeds een passende naam moet worden gehecht. En dat gebeurt met een omloopsnelheid die nog net niet het tempo van de dagkoersen haalt. Zelfs ziekenhuizen ontkomen er niet aan en moeten dus voortdurend opnieuw in de markt gepositioneerd worden. Met als lichtend voorbeeld de twee streekziekenhuizen in Zuid – Limburg, in Heerlen en Sittard-Geleen. Tot voor tien jaar heetten die nog het De Wever – en Maaslandziekenhuis om vervolgens omgedoopt te worden in respektievelijk het Atrium – en Orbis Medisch Centrum. Waarvan het plezier niet lang geduurd heeft door een fusie tussen beide ziekenhuizen, die na veel vijven en zessen en de nodige inschrijvingen en wedstrijdjes nu de naam van ‘Zuyderland-ziekenhuis’ heeft gekregen. Ja, hoe krijg je het verzonnen en zou het allemaal nog gekker en erger kunnen?

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Kort gezegd en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Ziekenhuizen en merken

  1. sjoerd zegt:

    Ik wist niet eens dat ze gefuseerd zijn… kun je nagaan.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s