De kop leeg

Zal ik eens heel eerlijk zijn en mijn stemming van dit moment proberen weer te geven? Zonder al te veel omhaal van woorden en nog minder met gebruik van argumenten om een en ander kracht bij te zetten? Gewoon omdat ik uitgeredeneerd ben en mijn buik vol heb van vrijheid van meningsuiting, moslimextremisme, politieke correctheid, solidariteit, Boko Haram, Islamitische Staat, Hollande, cartoons, Rutte, verontwaardiging en alles wat daar maar enigszins mee te maken heeft. Ik wil mijn kop leeg maken en weer fris en fruitig worden. Al is het maar een beetje. Met bijvoorbeeld de koude wind om mijn kop. Een mandarijn, een boterham met een plak Oude Beemster en een Jonagold toe. Ik denk dat ik mij daar maar eens aan over geef. En dus vandaag dit weblog verder dit weblog laat. Om morgen weer met hernieuwde zin en moed te beginnen.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op De kop leeg

  1. Mack zegt:

    Natuurlijk, zelfs Rob, de man die privé en weblog strikt gescheiden weet te houden, is toch licht ontdaan door het gebeurde. Ik heb dat zelf ook regelmatig, niet zozeer op weblog, maar op andere sites. Ben het vandaag ook een beetje door een loyaliteitsconflict. Wil er dan ook niet meer teveel over zeggen, laat het slijten en het komt weer allemaal goed. Sterkte vandaag.

  2. Margo zegt:

    Dat kan ik me helemaal voorstellen. Je schrijft hier dagelijks meerdere stukken over uiteenlopende onderwerpen. Die bovenkamer van jou moet wel regelmatig oververhit raken van al dat denken. 😉
    Goed plan om de koude wind door die grijze cellen te laten waaien. Fijne rustdag!

  3. basstarter zegt:

    muziekje erbij?

  4. sjoerd zegt:

    Er is een oud spreekwoord dat het heeft over bomen en wind vangen…

Plaats een reactie