11 reacties op De paarse krokodil van de KPN

  1. pjotr zegt:

    Er zijn nu eenmaal gewone oplichters en telefoonbedrijven.

  2. Margo zegt:

    Waarom neem je een abonnement als je de telefoon alleen voor het geval dàt hebt? Dan neem je prepaid. Voor een zakelijk account moet je meestal een KvK nummer opgeven, heb je dat gedaan? Welke ‘bedrijfsbundels’ had je dan? Had je daarom gevraagd? En heb je het contract waar alles in staat bekeken en heb je dat ondertekend? Daarin staat dat je een zakelijke nummer hebt en aanvullende bundels. Als je dat hebt ondertekend ben je uitgepraat en kun je alleen rekenen op coulance (dwz als een helpdesker bloed voor z’n hart krijgt). Uit ervaring (van beide kanten, zowel die van helpdesker als klant) weet ik dat de aanhouder wint. Geef het dus niet op.

    • robschimmert zegt:

      Uiteraard heb ik geen KvK – nummer. In het contract staat niets over een zakelijk nummer noch heb ik voor aanvullende bundels getekend. Echter, blijkens de factuur heb ik een abonnement op 1 x Bedrijfsbundel Wb500, op 1 x Bedrijfsbundel Wb500Mb, 1 x Smartphone Totaal Service en 1 x Smartphone Totaal Verz. ?????? waar ik dus niets van begrijp omdat het zeker niet op dat oude toestel uit 2001 of daaromtrent aanwezig kan zijn. Ra, ra, ik snap er dus niets van en ik denk bij KPN ook niemand. Alleen houden ze zich buiten schot en krijg ik die insiders niet te pakken. Zal wel bedrijfspolicy zijn.

      • Mack zegt:

        Ja, dat is zeker zo. Je krijgt inderdaad alleen mensen te spreken die het bedrijf geld op leveren. Degenen die het bedrijf geld kosten krijg je niet te spreken.

      • Margo zegt:

        Als jij een abonnement hebt gekregen dat je niet hebt afgesloten dan zijn er fouten gemaakt door KPN. Dat moeten ze rechtzetten. Zonder meer. Hou het hoofd koel en blijf bellen. Ze zullen inzien dat ze niet van je afkomen en gaan het dan nog wel eens bekijken. Daar ligt de fout meestal in die call centra. Er moet snel gewerkt worden -TARGETS!!- en ‘zeurklanten’ poeieren ze dus af. Dat komt door het beleid. Individuele werknemers willen klanten graag helpen want dat is hun werk. Het is frustrerend als er iemand met een zweep achter je staat en je dat onmogelijk probeert te maken. Als je je targets niet haalt krijg je een slechte beoordeling. Ook als je de klant niet ‘naar volle tevredenheid’ en ‘op de juiste manier’ te woord hebt gestaan. Dus de helpdeskers hebben het moeilijk. Door veel te bellen krijg je steeds een ander en er komt een moment dat je iemand treft denkt ‘F*** de targets’ en die dat eens goed gaat uitzoeken. Vraag ze hoe jij komt aan een contract dat je nooit hebt afgesloten en nooit hebt ondertekend. Een zakelijk contract zonder KvK nummer? Wijs ze op de situatie thuis waardoor je er pas nu aan toekomt deze zaken te ontdekken. Je kunt ook mailen (neem ik aan), dan staat alles zwart op wit, ook hun antwoorden aan jou. Van alle gesprekken moeten verslagen worden gemaakt in het systeem. Dat was/is bij TM zo en ik neem aan overal. Wijs er iedere keer op dat je dan en dan al eerder heb gebeld. Vraag naar namen. Noteer alles.
        Totaal verz is misschien een verzekering? Mb wijst op een internetbundel. Er gaat veel fout bij het afsluiten van mobiele telefooncontracten. Er zijn helaas ook figuren die alleen maar denken aan het binnenhalen van zo duur mogelijke contracten, daar worden ze zelf beter van. Ik ken de verhalen van de oudere mannen/vrouwen die wanhopig opbelden omdat ze niet met hun telefoon uit de voeten konden. Snapten er niets van, wat ook logisch is. Een beetje fatsoenlijke (en slimme) verkoper verkoopt iets waar de klant blij mee is. Maar helaas wordt ook dit veroorzaakt door TARGETS! (Ik haat dat woord!)

        • Margo zegt:

          Als ik het goed heb heb je een abonnement met 500 belminuten en 500 Mb internet.
          Als het abonnement van je vrouw op haar naam stond kun je dat per direct opzeggen, daarvoor dien je een verklaring van overlijden te sturen, maar dat vertellen ze je wel. Als de abonnementen allebei op jouw naam stonden is het daardoor misschien gekomen dat ze er een zakelijk abonnement van hebben gemaakt? Succes, laat weten hoe het afloopt.

  3. Dhyan zegt:

    Als je het ‘verlies’ van 98 euro per maand vrijwel ‘ongemerkt’ en zonder de geringste pijn hebt betaald ben je zowel naïef als in goeden doen Rob, en bij KPN aan het juiste adres. Juist de mensen die veel te besteden hebben en weinig kritisch lijken daar klant.

    • Margo zegt:

      Mensen hebben ook wel eens wat anders aan hun hoofd dan het uitpluizen van hun bankoverzichten. En is iedereen naïef die er, in tijden dat je dat hoofd wel even voor iets anders nodig hebt, op andere mensen vertrouwt?

      • Dhyan zegt:

        Kom op zeg, twee telefoon abonnementen die nauwelijks worden gebruikt, dan moet er toch wel ergens een lichtje gaan branden wanneer er maandelijks 98 euro worden afgetikt.

        • Margo zegt:

          In normale omstandigheden wel ja. Je bent kennelijk nooit in een situatie geweest dat je alle zeilen bij moest zetten om de storm te overleven. Lucky you!

  4. sjoerd zegt:

    KPN, als ik dat verhaal ooit nog eens vertel. En ik durf het bijna niet te vertellen, maar het begon in Nuth, juist ja, daar…

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s