Hoe Limburg onderneemt…

Een keer in de maand wordt de abonnee van Dagblad de Limburger vergast op de bijlage “Limburg Onderneemt”. Het is de enige bijlage die ik niet voor kennisgeving aanneem en linea recta bij het oud papier deponeer. Bladzij voor bladzij neem ik hem door, niet om er echt wijzer van te worden of omdat ik er voor mij interessante of relevante informatie verwacht, maar louter en alleen omdat de inhoud een voor mij zo hilarisch gehalte heeft. Typisch ‘inside looking out’ en kijk ons toch weer eens bij de tijd zijn om niet te zeggen de kar trekken in de richting van de toekomst die we eigenlijk gisteren al hebben ingehaald. Van dat slag ongeveer. Waardoor je per twee bladzijden toch wel een CEO tegenkomt die sturing en leiding geeft aan een bedrijf met vier, vijf, zes medewerkers. Met deze maand natuurlijk weer een prominent die voor de pay off zorgt, te weten filosoof Ad Verbruggen die uiteraard met de deur in huis valt als hij de lezer van de voorpagina als het ware toeroept dat de echte ondernemer zich uiteraard niet op zolder verstopt. Nou, van dit soort wijsheden en binnenkomers staat die bijlage vol. Daar kan de Limburgse entrepreneur zich naar hartelust aan laven. Nog afgezien van de reportages over alle mogelijke bijeenkomsten waar ondernemend Limburg de klokken gelijk zet en de geesten scherp houdt. Met als mooi voorbeeld deze maand het verslag van een optreden van trendwatcher Herman Konings op een bijeenkomst van jonge business-mensen die daaraan een ‘goodie bag aan nieuwe kontakten en zakelijke leads’ (ja, het staat er echt) over hielden.

Die Konings liet daar dus zijn licht schijnen op hedendaagse en toekomstige ontwikkelingen van bits en bites tot analoge ervaringen, zoals langzaam druppelende koffie. Immers, in deze dynamische tijd, waarin alles zo snel mogelijk en effectief moet gaan, zien we volgens die Konings een tegentendens. Niet bezien vanuit de senioren die het wellicht allemaal niet meer zo kunnen bijbenen. Nee, het zijn juist de twintigers en dertigers die dit contragewicht in beweging brengen. Zij vinden traag en langzaam spannend en zijn dus gecharmeerd van die langzaam druppelende koffie. En zo gaat dat kolommen aaneen door waarna je al doorlezend als vanzelf terecht komt in de hypercycles van technologies van Gartner waar cloud computing niet langer als een hype wordt gezien, maar gewoon een rustige stabiele technologie is geworden, met schaalbaarheid (!?!) als grootste voordeel. Waarmee we per saldo nog maar op pagina 6 van deze bijlage zijn beland, terwijl deze er wel vierentwintig van dit gehalte en deze inhoud telt. Waar je dus als niet – ingewijde van smullen kunt en om er ten volle van te genieten een flinke portie tijd voor nodig hebt. Vandaar dat we ons gelukkig mogen prijzen dat we hierop maar een keer per maand worden getracteerd. Want ook al is het gratis voor niks, te veel is te veel, vooral van het goed verkeerde, waarin “Limburg Onderneemt” dus met name excelleert.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Limburg en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Hoe Limburg onderneemt…

  1. sjoerd zegt:

    De slow style doet zijn intrede…

  2. Jolie zegt:

    Mooie beschrijving… Het lijkt me trouwens buiten LImburg ook een trend.. ik zal de blaadjes die hier in de deur vallen ‘ns wat beter scannen op zulke hilariteit..

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s