Failliet van het Duits?

Met het gebruik van het Nederlands is het over het algemeen droevig gesteld. Wie nog een opmerking durft te maken over het onjuist hanteren van de d of de t, kan er op rekenen weggezet te worden als een zeveraar die niet meer begrijpt wat er momenteel in het spreken en schrijven van onze eigen taal nog toe doet. Voor die kategorie van niet-begrepen scherpslijpers is er nog hoop. Want het kan nog veel gekker en erger getuige het volgende bericht dat nota bene afkomstig is uit Duitsland, het land dat toch faam geniet om haar gedegenheid en conservatisme:

“Op een school in het Duitse Dresden is een hele klas van 27 scholieren gezakt voor het eindexamen Duits. Dit heeft de leiding van de school gisteren bevestigd. Verwijten van de leerlingen in de pers wees de direktie echter van de hand. Scholieren hadden in het weekblad Focus geklaagd dat de leraar Duits geen lesbevoegdheid had en dat de lessen wekenlang waren uitgevallen. Volgens de school is er les gegeven zoals het hoort. Er is voor de leerlingen nog wel een herkansing.”

Advertenties

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Curiosa en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Failliet van het Duits?

  1. Sjoerd zegt:

    Duits is nooit mijn sterkste kant geweest met al die naamvallen…

  2. Emigrant zegt:

    Dat schandaal toonde vooral het failliet van de privatisering. Het betrof namelijk een particuliere school.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s