Limburg volgens Beerda

Het kan niet anders of de glazen moeten weer driftig gevuld zijn in het Limburgse Gouvernement aan het begin van deze week. Ook al was de aanleiding een zichtbaar dooie mus. Maar de kinderhanden van de ambtenaren van de provincie Limburg zijn nu eenmaal snel gevuld. Zodat het blond schuimend bier wel rijkelijk moest vloeien toen bekend werd dat Limburg toch een alleszins sterk merk genoemd mocht worden, omdat het ook het afgelopen jaar weer geboekstaafd stond als de meest sympathieke en populairste provincie onder de Nederlanders. Wat uiteraard de aanleiding was tot dat feestje zonder dat er ergens de vraag opklonk uit welke hoek die konklusies kwamen. Niet aan de orde, volgens de Limburgse ambtenarij. Als we maar in beeld zijn en dus daarom het glas mogen heffen en vullen. En natuurlijk wordt dat Gouvernement zijn plezier gegund, zoals in het enkele signaal uiteraard wel een aanmoedigng besloten ligt om de hand eens extra aan de ploeg te slaan en kansen niet om te zetten in plannen, maar er ook daadwerkelijk daden van te vis-avatarmaken. Als dat al het resultaat van dat onderzoek zou zijn, dan kan iedere Limburger in de handjes klappen en is dat hele onderzoek tenminste nog ergens goed voor geweest, ondanks dat het de schijn blijft houden dat het uiteindelijk tot meerdere eer en glorie dient van degene die het heeft uitgevoerd.

Gelet op diens naam, welke in feite een groot vraagteken is, hoeft aan het hele verhaal niet het gewicht toegekend worden dat in Maastricht op het Gouvernement zo gretig gebeurde. Want bij wie roept de naam Hendrik Beerda Brand Consultancy ook maar enige herkenning op? Een grote onbekende in het land van de marktonderzoeken, die dat niet gekend zijn in ieder geval compenseert met veel geluid en grote woorden. Maar zich nog het meest in de kijker speelt door zoveel mogelijk potentiële klanten openlijk in de kaart te spelen met gunstige resultaten. Waarmee de optimale win-win-situatie wordt gecreëerd met Hendrik Beerda (foto) als de kampioen. Want vertel deze marketeer hoe haasje hupt. Als geen ander weet hij zijn prospects te vinden en te helpen, maar zichzelf nog het meest. Met in dit geval de dooie mus in die kinderhanden in Maastricht, terwijl zijn beurs en portefeuille zich vult met vooruitzichten en opdrachten. Waardoor hij op vrijdag met gemak zijn dierendag kan hebben als hij de ene week aan het paardrijden is en de andere week leeuwen en tijgers verzorgt. Om dan op de zaterdag en de zondag zich vervolgens stuk te lachen om al die goedgelovigen die zo gretig in zijn praatjes en onderzoeken stappen omdat ze bereid zijn de flauwekul dat ze een sterk merk zijn voor zoete koek te slikken.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Limburg en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Limburg volgens Beerda

  1. Sjoerd zegt:

    En de burger betaald het gelag…

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s