Een pluim voor Nuth

Dit mag ook wel eens gezegd worden. Het is namelijk nog altijd bon ton om lacherig te doen over ambtenaren. Alsof ze alleen maar zitten te kaarten, bivakkeren bij de koffieautomaat dan wel bezig zijn om het archief met de zoekgeraakte stukken op orde te brengen. Met dit soort verhalen doe je het nog altijd goed in het bedrijfsleven waar dan echt geld verdiend wordt en waar men precies weet wat klantgerichtheid is en zich aldus afzet tegen de dienaren van de overheid, die nog altijd niet begrepen zouden hebben dat ze er voor de burger zijn. Dit soort gemeenplaatsen blijft dus maar hoog scoren zonder dat degenen waarover al die goedkope lol gaat, ook maar een kans krijgen om die beelden om te keren. Des te gelukkiger was ik vandaag met het adequaat optreden van een tweetal medewerkers van de gemeente Nuth die mij echt op mijn wenken bedienden en mij in no time uit de brand hielpen. Met een service en een klantgerichtheid waar je zonder meer U tegen kon zeggen. Wat was de kwestie? Wat was mijn probleem? Het was in ieder geval niet gering en van een soort die je gerust heel vervelend kan noemen, omdat daardoor een huishouden behoorlijk op zijn gat kan komen te liggen. Hoewel we al wat signalen hadden gekregen en het ons al zo nu en dan was opgevallen, was het vandaag toch zover gekomen dat de afvoeren en onze riolering het lieten afweten. Met als gevolg dat het water mondjesmaat uit wasbakken, WC’s, de douche en spoelbakken verdween en uiteindelijk zelfs tot stilstand daarin kwam.

Waardoor er niets anders erop zat dan met de gemeente Nuth te bellen omdat haar gids voor de inwoners zo’n instructie bevat. Hoewel ik op voorhand erg skeptisch was over het vermogen van mijn gemeente om mij uit deze brand te helpen. Welke indruk nog eens werd bevestigd door de telefoniste die mij vertelde dat ze hoopte dat de medewerkers nog deze week, dus donderdag of vrijdag, om bij mij langs konden komen. Het was half twee in de middag toen ik dit telefoontje pleegde, dat mij dus weinig moed gaf. Zodat mijn verbazing des te groter was toen nog geen twintig minuten later een busje van de gemeente Nuth bij mij voorreed met twee medewerkers die naar mijn probleem kwamen kijken en daarvoor in het erfscheidingsriool moesten zijn om te weten of de verstopping zich op mijn grondgebied voordeed dan wel of de gemeente Nuth verder aktie diende te nemen. Wat dan ook het geval bleek te zijn, waarna het hele probleem in een ommezien werd geklaard en tegelijk de afspraak werd gemaakt om de situatie, die al eerder tot dezelfde narigheid had geleid, nu structureel op te lossen door het riool en de afvoer verder aan te passen. Vijf minuten kostte dit bij elkaar. Waarmee bewezen werd dat klantgerichtheid absoluut geen koeterwaals is voor medewerkers in overheidsdienst, die mij namelijk razendsnel van een vervelend probleem hebben afgeholpen. Vandaar dat ik nu eens graag een pluim in hun richting uitreik.

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Een pluim voor Nuth

  1. Sjoerd zegt:

    Service van de bovenste plank, of de gemeente Nuth heeft zoveel Ambtenaren dat er altijd wel een paar beschikbaar zijn… Het is maar welk standpunt je inneemt. Jij bent in ieder geval geholpen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s