De prijs van de postzegel

Moeten we het toch maar een typische drogreden noemen, het argument dat PostNL aanvoert om de prijs van de postzegels per 1 januari 2013 te verhogen? Want dat zou dan moeten gebeuren omdat er steeds minder post verstuurd wordt met als gevolg dat dan de winsten onder druk zouden komen te staan. Goed geprobeerd dus. Maar is het niet zo dat daardoor juist de uitval van klanten alleen maar groter wordt? Dat heeft toch met zoiets als de prijselasticiteit te maken en staat volgens mij in hoofdstuk twee van het grote leerboek van de Economie, dat geschreven werd door Paul Samuelsson. En anders was het wel een van de eerste wetten van de micro – of macro – economie die Heertje met veel overtuigingskracht over het voetlicht wist te brengen.

Advertentie

Over robschimmert

een senior met een brede belangstelling en een sterke maatschappelijke betrokkenheid, die daaraan op schrift en in de vorm van een weblog vooral uitdrukking wil geven.
Dit bericht werd geplaatst in Kort gezegd en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s